Ve třídě 5.B jsme si v uplynulých týdnech vyzkoušeli, jak mohou spolupracovat různé předměty a jak zábavná může být výuka, když vše dává smysl a navazuje na sebe.
Ve třídě 5.B jsme si v uplynulých týdnech vyzkoušeli, jak mohou spolupracovat různé předměty a jak zábavná může být výuka, když vše dává smysl a navazuje na sebe. Propojili jsme český jazyk a literaturu, slohovou výchovu a pracovní činnosti, a vznikl z toho projekt, který si žáci opravdu užili.
V literatuře jsme se pustili do čtenářské lekce s knihou Valentýnka a narozeniny. Během dvou hodin jsme společně pracovali s kapitolou nazvanou „Kouzelné čarování a tajně uschovaná muška“. Nejprve podle ilustrací hádali, o čem příběh asi bude, pak skládali rozstříhaný text úvodní části a ověřovali si tak své čtenářské dovednosti. Následovalo čtení navazující části kapitoly a vyplnění pracovního listu, který ověřoval porozumění textu.
Ve třídě 5.B jsme si v uplynulých týdnech vyzkoušeli, jak mohou spolupracovat různé předměty a jak zábavná může být výuka, když vše dává smysl a navazuje na sebe. Propojili jsme český jazyk a literaturu, slohovou výchovu a pracovní činnosti, a vznikl z toho projekt, který si žáci opravdu užili.
V literatuře jsme se pustili do čtenářské lekce s knihou Valentýnka a narozeniny. Během dvou hodin jsme společně pracovali s kapitolou nazvanou „Kouzelné čarování a tajně uschovaná muška“. Nejprve podle ilustrací hádali, o čem příběh asi bude, pak skládali rozstříhaný text úvodní části a ověřovali si tak své čtenářské dovednosti. Následovalo čtení navazující části kapitoly a vyplnění pracovního listu, který ověřoval porozumění textu.
Celý projekt krásně ukázal, že učivo nemusí být oddělené, ale může na sebe navazovat a vytvářet smysluplné celky. Žáci si procvičili čtenářskou gramotnost, psaní popisu pracovního postupu a získali i praktickou dovednost, kterou určitě využijí i doma.
Těšíme se na další podobně propojené aktivity v 5.B!
Mgr. Kateřina Richtáriková