V úterý 6. vyučovací hodinu se už opravdu moc učit nechcete, o to víc, když víte, že vás čeká ještě odpolední výuka.
V úterý 6. vyučovací hodinu se už opravdu moc učit nechcete, o to víc, když víte, že vás čeká ještě odpolední výuka. My se takto museli v dějepise zamýšlet nad tím, proč se voják z fotografie podílí na holocaustu, a to pomocí reálných záznamů z výslechu u soudu, poznámky, kterou si připsal k fotografii, z psychologického posudku, apod., abychom nakonec učinili vlastní závěr ohledně škály jeho motivů. Dobré bylo, že jsme mohli pracovat ve skupině, že jsme byli na slunci a čerstvém vzduchu, kdo chtěl, mohl se v půlce práce proběhnout nebo si i k práci lehnout (kupodivu nikdo nevyužil), a že nám podobné úvahy možná něco prozradí i o současném životě a lidech kolem nás. Pokud si také chcete vyzkoušet práci historika, je badatelský list k nahlédnutí v příloze. Můžete také zhlédnout dokument přímo o dotyčném Josefu Blöschem v tomto odkazu, ale zapněte si v nastavení automatické titulky – čeština: https://www.youtube.com/watch?v=7hbqF_SIBk4&t=216s